Haberin yayım tarihi
2010-06-28
Haberin bulunduğu kategoriler

Social Media Day scoort op 30 juni in Antwerpen

De Amerikaanse blogsite Mashable roept 30 juni uit tot internationale feestdag van de sociale media. Wereldwijd maken mensen daarom gebruik van sociale media om een bijeenkomst te organiseren. Op die manier willen ze de kracht ervan aantonen. Antwerpen wordt de derde grootste bijeenkomst.


Met dit wereldwijde evenement wil Mashable de ware aard van sociale media aantonen. Mashable is in 2005 opgericht door Pete Cashmore en geldt als een toonaangevende blog over sociale media en internet.

Meetups
Op eigen initiatief slaan mensen via sociale media de handen in elkaar om een ontmoetingsavond, een 'Meetup', te organiseren. De bedoeling is dat mensen uit de sociale marketingsector en geïnteresseerden op een informele manier met elkaar in contact komen.

De Social Media Day is ook een wedstrijd om het grootste aantal deelnemers. Er zijn niet minder dan 437 Meetups in 82 landen. New York staat op de eerste plaats. Antwerpen volgt op een verdienstelijke derde plaats.

Die wedstrijdformule is van belang omdat de opbrengst van het evenement naar een goed doel gaat. Dit jaar is dat de campagne 'World without Torture' van de NGO International Rehabilitation Council for Torture Victims (IRCT). De campagne is te vinden op Facebook en langs die weg wil IRCT het thema onder de aandacht brengen.

Antwerpen
Initiatiefnemer voor Antwerpen is J.P. De Clerck. Hij krijgt veel steun van de Antwerpse student Thomas Van Orshaegen die hij overigens via sociale media heeft leren kennen. De Social Media Day is te vinden op socialmarketingmeetup.com, Facebook en Twitter. De definitieve locatie staat nog niet vast. Kanshebbers zijn de Zoo van Antwerpen, Club Petrol, Strandwerpen of een locatie in Brasschaat. Op 24 juni zal dit bekend zijn.

Loungy
Het evenement zal loungy worden ingekleed met een groot Twitterscherm. Muziek, hapjes en drankjes zullen bijdragen tot een gezellige informele sfeer. Dat is waar het volgens De Clerck om gaat: "Mensen willen op sociale media zichzelf maar al te vaak graag in de kijker zetten. Ik zie de ware aard en kracht van sociale media in het netwerken en het samenkomen van mensen om iets te bereiken. Dat is voor mij ook de focus van het evenement. Dat die boodschap kan worden gekoppeld aan een goed doel is al helemaal fantastisch."

Burgemeester Janssens
Volgens De Clerck is dit internationale evenement ook een uitgelezen kans om Antwerpen als wereldstad te profileren. De bezoekers zijn immers niet alleen Belgen maar ook Europeanen. Om dit kracht bij te zetten is reeds contact opgenomen met Antwerps burgemeester Patrick Janssens voor een kleine toespraak. Het valt nog af te wachten of deze aanwezig kan zijn.

Sponsors
De organisator van de Antwerpse Meetup hoopt het evenement gratis te houden al is het mogelijk dat er een kleine bijdrage wordt gevraagd. De Meetup wordt immers op eigen initiatief georganiseerd en niet vanuit Mashable zelf. De grootste opbrengst zal dus afkomstig zijn van de sponsors en partners: Netlog, Sociaal Marketing Forum, apen.be en DutchCowboys.nl. Het bezoekersaantal wordt geschat op 200 à 250 mensen. Afspraak om 19u.

© 2010 – StampMedia – Tom Laurent

Son Haberler

Hits: [srs_total_pageViews] Visitors: [srs_total_visitors]
Copyright © GUNDEM.be
Site içeriği ve dizaynın tüm hakları GÜNDEM.be websitesine aittir.
Kopyalamak ve izinsiz kullanmak kesinlikle yasaktır.